Drodzy Uczniowie!
Obecna sytuacja, w której wszyscy się znaleźliśmy, nie jest łatwa. A jednak musimy się w niej odnaleźć, wejść w rytm tej nowej, innej codzienności i „poukładać” się na nowo. Znam Was, wiem,
że temu podołacie! – ze szczególnym wsparciem Waszych Rodziców, którzy jak zawsze tak i teraz są najbliżej Was. Współpracujcie, słuchajcie, starajcie się zrozumieć – to bardzo ważne, szczególnie jeżeli chodzi o naukę. Nauczyciele starają się, najlepiej jak mogą, organizować ten proces
na odległość, co – uwierzcie mi – dla nikogo nie jest łatwe. I dlatego szczególna odpowiedzialność spoczywa na Was samych, wszak o Was tu chodzi najbardziej. Konieczna jest Wasza silna wola, samodyscyplina i dobra organizacja, żeby czasu tej naszej wspólnej próby nie zmarnować. Bądźcie systematyczni – regularnie sprawdzajcie e-dziennik, czytajcie e-maile, sprawdzajcie wiadomości
na komunikatorach do kontaktu z nauczycielami, a potem:
- ustalcie sobie zawsze te same pory na wykonywanie poleceń, odrabianie zadań i naukę – stały rytm dnia jest bardzo ważny!;
- uwaga! – zawsze przestrzegajcie zasady: dzień jest czasem aktywności, w tym też i nauki, zaś noc
– czasem odpoczynku i regeneracji, dlatego z wysłaniem wykonanych zadań na nauczycielskiego maila nie zwlekajcie do późnych! godzin nocnych;
- pamiętajcie, że najważniejsze są odpowiednia motywacja (potrafię!, zmobilizuję się!, zrobię to! to może mi się kiedyś przydać!), systematyczność i konsekwencja;
- nauka i wykonywanie zadań powinny odbywać się stale w tym samym miejscu, gdzie możecie swobodnie rozłożyć przybory do nauki, książki i zeszyty;
- przed przystąpieniem do wykonywania nauki i odrabiania zadań zawsze należy uporządkować swoje miejsce pracy i zgromadzić potrzebne pomoce i przybory;
- pamiętajcie, żeby pracować w ciszy i spokoju – i nie mówcie mi, że w przyswajaniu wiedzy pomaga Wam głośna i mocna muzyka, bo to po prostu niemożliwe!;
- stopniujcie sobie poziom trudności zadań - najpierw wykonajcie te trudniejsze, wymagające większego wysiłku umysłowego, a potem przejdźcie do pozostałych, i nie odkładajcie ich za długo w czasie, tłumacząc się przepracowaniem;
- skupcie się! – nie odrywajcie się od pracy np. rozmową z kimś na inne tematy, poproście, żeby w tym czasie nikt niczego od Was nie oczekiwał – wytłumaczcie, że innymi sprawami zajmiecie się później;
- nie oczekujcie i nie żądajcie, żeby ktoś inny wykonywał zadania za Was! – rodzic czy starsze rodzeństwo mogą Wam pomóc, ale ma być to tylko wsparcie, nie wyręczanie, przecież sobie z tym poradzicie i jeszcze będziecie mieć satysfakcję z dobrze wykonanej pracy!;
- po 45 minutach pracy możecie robić sobie 5-10–minutowe przerwy;
- po wykonaniu każdego zadania wymagającego od Was wysiłku umysłowego, powinniście pomyśleć, że teraz czujecie wewnętrzną satysfakcję – wszak to nie było łatwe, ale przecież tego dokonaliście!;
- Wasza właściwa postawa – poszanowania nauki i wiedzy oraz satysfakcja ze swojego zaangażowania i pracy wykonanej na miarę możliwości – z pewnością będą budować u Was poczucie własnej wartości, będziecie pozytywnie myśleć o sobie i wierzyć we własne siły!
Bardzo proszę, skorzystajcie z moich rad. Sercem jestem z Wami, wierzę w Was. Pamiętajcie też, że jeśli będziecie potrzebować mojego wsparcia, możecie kontaktować się ze mną przez e-dziennik. Serdecznie pozdrawiam i ściskam mocno,
Anna Cisowska – Wasz pedagog szkolny